Ciocolata de casa in foi de napolitana

Nu am facut niciodata dulciuri pentru sarbatori fara a avea pe listuta si ciocolata de casa , insa este prima oara cand o fac in multe straturi. Pana acum alegeam o singura culoare sau doua intercalate de o foaie de napolitana.
In aceasta "forma" a fost de mare efect si a placut mult copiilor.
Diferenta prepararii siropului consta in faptul ca se fierbe un timp mai mic ,atat pentru faptul ca e necesar sa fie mai lichid pentru a inmuia foile cat si pentru a o putea manevra usor.

Avem nevoie de
un pachet foi napolitana, mici
500 gr lapte praf (recomand Raraul, e cel mai bun pentru ciocolata)
30 gr cacao neagra
2 linguri zeama lamaie
160 gr unt
o esenta rom
500 gr zahar
200 ml apa.


Intr-un vas cu fund dublu punem zaharul si apa.
Lasam sa se "imprieteneasca" :)) timp in care cernem laptele praf si-l impartim in mod egal in doua castroane.
In unul adaugam cacaua cernuta.

Punem vasul cu zaharul la foc mic. Amestecam pana la topirea completa a zaharului (sa nu mai zarim deloc cristale ).Din acest moment mai lasam sa fiarba 2 minute! Asta daca doriti sa folositi multe foi de napolitana. Daca doriti s-o faceti fara foi o fierbeti 4, maxim 5 minute! iar daca o faceti doar cu 3 foi (deasupra, dedesubt si la mijloc) o fierbeti 3-4 minute.
Testati cu proba picaturii (lasand sa curga o picatura de sirop de pe lingura intr-o ceasca cu apa rece). Pentru ciocolata simpla biluta de sirop trebuie sa ramana intacta iar pentru cea in multe foi trebuie sa se imprastie dar totusi sa observati ca e un sirop destul de legat.
Am incercat sa explic cat de babeste am putut :)).
Cand ati terminat cu siropul opriti focul, adaugati zeama de lamaie, esenta  si untul taiat cubulete. Omogenizati si impartiti in mod egal siropul in vasele cu laptele praf.

Daca doriti, puteti adauga nuca prajita, tocata.

Amestecati repede in ambele vase, pentru omogenizare.
Pregatiti foile si incepeti sa le acoperiti cu un strat subtire  de ciocolata, alternand culorile.
Pe foi mici mie mi-au iesit 6 straturi. Daca faceti pe foi mari veti avea doar 4 straturi.
Trebuie sa lucrati repede. Cu cat se raceste siropul veti intinde mai greu ciocolata.
Cand ati terminat puneti deasupra ceva greu - un fund de lemn, spre exemplu si dati la rece pentru cateva ore dupa care o puteti portiona.



17 comentarii:

  1. arata minunat!!! Salvez si eu reteta!!! La multi ani si un an plin de bucurii si impliniri!

    RăspundețiȘtergere
  2. intr-adevar minunat! un desert excelent, pe placul tuturor!

    Sarbatori fericite draga mea! :*

    RăspundețiȘtergere
  3. O prezentare de nota 10! Cred ca a iesit si foarte buna. Te pup si-ti urez toate cele bune in Noul An!

    RăspundețiȘtergere
  4. La asta nu m-am gandit , dar e grozava ideea!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Faina de tot prezentare,super.Iti doresc Un An nou fericit cu multe impliniriiiiiiiiiiiiiiii,pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Gaby, sa ai un An Nou cu dragoste si sanatate. La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cum spuneam...varianta asta mi-a scapat. :)) Am cautat azi foi de napolitana si n-am gasit... la naiba! :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. O idee super!!!Trebuie sa o incerc!Pup si un An Nou plin numai de bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumoasa ciocolata ta de casa.
    Gaby, sa ai un An Nou fericit, alaturi de familie si multa inspiratie in bucatarie!

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani, Liliana! An nou cu bucurii si sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata tare bine. Si eu am o reteta de ceva praji cu foi de napolitana, dar nu ma incumetam s-o fac. Insa uite ca m-ai convins! :p

    La multi ani si sa ne auzim cu bine pe net si in 2012!

    RăspundețiȘtergere
  12. draga mea,iti doresc din tot sufletul un an nou fericit!fie ca in 2012 sa ti se indeplineasca toate dorintele,sa fii sanatoasa si fericita!pup si la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  13. Am notat reteta !!! La multi ani !!! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. arata super cred ca am so fac si eu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc.
      Sa-mi zici cum a iesit.
      Stii cum obtii bucatile taiate asa? Tai fasie lunga pe care o "rastorni"apoi o portionezi.
      Spor ;).

      Ștergere
    2. Cristina Nechifor22 aug. 2012, 09:01:00

      Gaby, anul asta astept colet cu bunatati de la tine de sarbatori ca nu se mai poate! :))

      Ștergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes